سوالات متداول

1) آیا امکان ویرایش اطلاعات حساب کاربری بعد از ثبت نام وجود دارد ؟ 
پاسخ : بله، شما می توانید پس از وارد شدن به حساب کاربری خود با کلیک بر روی گزینه ویرایش اطلاعات کاربری، تغییراتی مورد نظر خود را اعمال کنید

2) چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نمی شود؟

پاسخ : لطفا ایمیل های اسپم ( Spam ) خود را چک کنید. توجه داشته باشید که فقط لینک تغییر رمز برای شما ارسال می شود و نه خود رمز عبور


3) آیا می توانم به سوابق سفارشات قبلی خود دسترسی داشته باشم ؟ 

پاسخ : بله، شما می توانید پس از وارد شدن به حساب کاربری خود با کلیک بر روی گزینه تاریخچه سفارشات  سوابق خرید خود را مشاهد کنید

4) دوست دارم از ایران شاپ خرید کنم، اما هنوز کاملا به خرید اینترنتی اعتماد ندارم چگونه مطمئن باشم پس از خرید، کالا به دست من می رسد ؟ 

پاسخ : سایت ایران شاپ دارای نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره از سازمان توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که به این کسب و کار اعتبار می بخشد. پس از بررسی نحوی عملکرد فروشگاه اینترنتی و تطبیق آن با قوانین مربوطه این نماد اعطا می شود لازم بذکر است کسب و کار اینترنتی دارای نماد الکترونیک به صورت مداوم تحت نظر و بررسی این سازمان می باشد.همچنین ایران شاپ جز اولین دارندگان نماد ملی تحت نظر وزارت ارشاد اسلامی می باشد و کلیه مجوزهای لازم را از اتاق اصناف کسب کرده است . همچنین ایران شاپ با سالها فعالیت و تحویل موفق سفارشات به صدها مشتری و ارائه خدمات ویژه و رایگان سابقه درخشانی از فعالیت خود ایجاد نموده است.


5) آیا برای خرید از ایران شاپ باید حتما ثبت نام کنیم ؟

پاسخ : پیشنهاد می کنیم که حتما برای خرید از ایران شاپ ثبت نام کنید زیرا به راحتی می توانید خرید کنید و سوابق خرید شما همیشه در دسترس است .مهمترین مزیت ثبت نام در ایران شاپ اطلاع بموقع از تخفیفات و جشنواره ها می باشد.


6) آیا می توان با حساب کاربری خود برای شخص دیگر خرید کنم و آن شخص سفارش را تحویل بگیرد؟

پاسخ : بله پس از اینکه محصول مورد نظر خود را انتخاب کردید و وارد قسمت تسویه حساب شدید شما می توایند با کلیک بر روی گزینه آدرس جدید، آدرس و مشخصات شخص تحویل گیرنده را وارد کنید.


7) از وضعیت سفارش چگونه می توانم مطلع شوم؟

پاسخ : شما پس از اینکه سفارش نهایی خود را ثبت کردید از طرف ایران شاپ برای شما پیامک و یا ایمیل فرستاده می شود که وضعیت سفارش شما را مشخص کرده است.


8) می توانم سفارش را تلفنی ثبت کنم؟

پاسخ : خیر، به منظور تسریع در روند ثبت سفارش و ارسال، همچنین جلوگیری از بروز هر گونه خطا در ثبت سفارش توصیه می شود سفارش خود را اینترنتی ثبت کنید


10) در صورتی که من با حساب کاربری خود برای شخص دیگری سفارش ثبت کنم آیا فاکتور برای شخص تحویل گیرنده ارسال می شود؟

پاسخ : ایران شاپ به همراه تمامی سفارشات خود فاکتور ارسال می کند مگر آنکه مشتری در قسمت توضیحات سفارش قید کند که تمایلی برای دریافت فاکتور ندارد


11) برای خرید در سایت ایران شاپ نیاز به مشاوره دارم آیا راهی وجود دارد که به من در تصمیم گیری کمک کند؟

پاسخ : ایران شاپ همراه در تلاش است که اطلاعات کالاهای موجود در سایت کافی و روشن باشد. شما در ایران شاپ راه های مختلفی برای کسب اطلاعات مورد نیازتان دارید نظیر " امکان مقایسه یک کالا با دیگر کالاها، امکان مشاهد نظرات دیگرکاربران در خصوص کالا مورد نظر شما، مطالعه خصوصیات هر کالا و..."


12) کالاهای ناموجود چه زمانی برای عرضه آماده می شوند؟

پاسخ : گاهی به دلایل مختلف مانند عدم عرضه کالا توسط واردکننده و یا تولید کننده ممکن است محصولی در ایران شاپ موجود نباشد. البته ما تمام سعی و تلاش خود را برای موجود کردن کالا بکار می بریم اما امکان اعلام زمان دقیق عرضه کالا ممکن نیست


13) آیا تعداد خرید از یک کالا ممکن است محدودیت داشته باشد؟

پاسخ : در شرایط نرمال و عادی هیچ محدودیتی برای هیچ یک از کالاها نداریم اما در شرایط ویژه مانند جشنواره ها، تخفیف کالا، مناسبت ها و... بعضی از کالا ها ممکن است برای مدت کوتاهی با محدودیت تعداد عرضه شوند


14) مبلغ سفارش را چگونه می توانم پرداخت کنم ؟

پاسخ : تمامی کرابران سایت ایران شاپ می توانند مبلغ سفارش خود را با استفاده از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب به وسیله درگاه پرداخت اینترنتی پرداخت کنند. همچنین کسانی که در محدود تحویل اکسپرس ایران شاپ می باشند می تواند مبلغ سفارش خود را در محل تحویل سفارش پرداخت کنند. همچنین در صورتی امکان پرداخت به هیچ کدام از دو روش گفته شده را ندارید می توانید از طریق واریز به حساب و یا کارت به کارت این کار را انجام دهید ( درباره روش های پرداخت بیشتر بدانید ) 


15) آیا پرداخت در محل دارای محدودیت می باشد؟

پاسخ: بله، شما در صورتی می توانید پرداخت در محل را انتخاب کنید که آدرس تحویل گیرنده در محدوده تحویل اکسپرس ایران شاپ باشد.همچنین اگر تعداد و مبلغ سفارش شما از میزان خاصی بیشتر باشد امکان پرداخت در محل وجود ندارد. این امر در تماس تلفنی امور مشتریان ایران شاپ به شما اطلاع داده می شود


16) ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد ولی مبلغ از حساب کسر شده باشد؟

پاسخ : جای نگرانی نیست، در صورت بروز چنین مشکلی معمولا پول در حساب بین بانکی می باشد و در صورت مغایرت پول به حساب شما برگشت داده خواهد شد چنانچه بعد از 72 ساعت پول به حساب شما برگشت داده نشد شما می توانید با بانک عامل تماس گرفته و مغایرت را اطلاع دهید.


17) هزینه ارسال چگونه محاسبه می شود؟

پاسخ : هزینه ارسال برحسب فاکتور های مختلفی مانند وزن، محدود جغرافیایی تحویل کالا، نوع ارسال و... متفاوت است که در صفحه تسویه حساب به مشتری نمایش داده خواهد شد


18) چرا با وجود اینکه تحویل اکسپرس ایران شاپ را انتخاب کرده ام باز مشمول هزینه ارسال شده است ؟

پاسخ : تنها سفارش های بالای یکصدوپنجاه هزار تومان  رایگان می باشد


19)پس از ثبت سفارش چه قدر زمان لازمه تا سفارش به دستم برسه ؟

پاسخ : این امر مشمول فاکتور های مختلفی مانند نحوه ارسال کالا و... می شود برای اطلاعات بیشتر به صفحه  روش های ارسال مراجعه کنید


20)می توانم کالایی را که سفارش داده ام به صورت حضوری در دفتر ایران شاپ تحویل بگیرم ؟

پاسخ : ایران شاپ یک فروشگاه اینترنتی می باشد و هدف ما کاهش سفرهای درون شهری و آلودگی های محیطی می باشد. به همین منظور تحویل حضوری کالا در محل ایران شاپ امکان پذیر نمی باشد


21) آیا امکان تحویل کالا در روز و ساعت خاصی وجود دارد؟ 

پاسخ : اگر تحویل کالا در محدوده خارج از تحویل اکسپرس ایران شاپ باشد چنین امکانی وجود ندارد، زیرا تمام ارسال های ما برای شهرستان از طریق اداره پست انجام می شود و برحسب فاصله جغرافیایی بین 24 تا 72 ساعت زمان می برد. اما اگر محل تحویل در محدود تحویل اکسپرس ایران شاپ باشد شما می توانید بازه زمانی مشخص کنید اما به دلیل ازدحام سفارشات، ترافیک و ... امکان اینکه زمانی خاصی را انتخاب کنید میسر نمی باشد.


22)بعد از ثبت سفارش چه زمانی به پست تحویل داده می شود؟

پاسخ: همه سفارشات پس از طی مراحل مربوطه مانند پردازش، کنترل کیفیت، بسته بندی روزانه تحویل اداره پست می شود


23) سفارش ارسال شده با پست را چگونه پیگیری کنم ؟

پاسخ : بعد از آنکه سفارش شما تحویل اراده پست شد ایمیلی توسط ایران شاپ برای شما ارسال می شود که شامل کد ده یا بیست رقمی مرسوله پستی می باشد و شما می توانید از طریق اداره پست پیگیر سفارش خود باشید


24) اگرمحصولی که سفارش داده ایم با آنچه در سایت دیده ام مغایرت داشت چه اقدامی می توان انجام داد؟

پاسخ : در ابتدا توجه داشته باشید که عکس های که از محصولات در سایت وجود دارد فقط برای اطلاع رسانی می باشد و این امکان وجود دارد که در پاره ای جزییات تفاوت داشته باشد ونمی توان به استناد این تفاوت اعلام مغایرت کنید. در غیر این صورت اگر کالا دریافتی دارای مغایرت توضیحاتی می باشد از قسمت تماس با ما برای ما ایمیل ارسال کنید تا از قسمت خدمات پس از فروش ایران شاپ با شما تماس بگیرند برای اطلاعات بیشتر به صفحه برگشت کالا مراجعه کنید


25) محصولات چه زمانی در طرح های ویژه قرار می گیرند و آیا می توان از قبل با خبر شویم ؟

پاسخ : طرح های ویژه و اینکه چه محصولاتی در این طرح های قرار می گیرند توسط تیم کارشناسان ایران شاپ تصمیم گیری می شود و امکان اینکه از قبل خبردار شوید وجود ندارد. اما شما با عضویت در خبر نامه،  ایران شاپ هنگام قرار گرفتن کالا در طرح های تشویقی بوسیله ایمیل یا پیامک به شما اطلاع رسانی می کند


26) اگر بعد از خریداری محصول و قبل از دریافت کالا، محصول مورد نظر دارای شرایط تخفیف شود با چه قیمتی برای من محاسبه می شود؟

پاسخ : بعد ازاینکه خرید توسط مشتری نهایی می شود با همان قمیتی که سفارش ثبت نهایی شده است محاسبه می شود


27) چرا کد تخفیف من باطل شده است ؟

پاسخ : کد های تخفیف ایران شاپ دارای بازه زمانی مشخص می باشد و طبیعتا بعد از اتمام باز زمانی در صورت عدم استفاده این کد باطل می شود برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه کد تخفیفات مراجعه کنید


28) آیا قیمت های محصولات به روز می باشد؟

پاسخ: بله، ایران شاپ به صورت روزانه قیمت های محصولات موجود در وب سایت را در صورت تغییر بروزسانی می کند


UA-58021287-1